Main Menu

“Esnek Dur, Basit Düşün, Hafif Ol” Pilates Eğitmeni Yeşim Parlar

Pilatesin kurucusu Joseph Pilates’in ikinci nesil öğrencisi,

BASI pilates ekolünün yaratıcısı Real Isacowitz’in öğrencisi,

Balanced Body University’de pilates temel eğitimlerini 2013 yılında alan, alanında Mentor, Master I ve II programlarını tamamlayan pilates eğitmeni Yeşim Parlar ile pilatesi ve hikayesini konuştuk.

Yeşim Hanım öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? 

İstanbul doğumluyum ama tüm eğitim ve öğretim hayatım Ankara’da geçti. 20 sene önce buraya geldim. 2013-2014 yılında pilates temel eğitimlerimi BBU, Balanced Body University ‘de Taha Erpulat’tan aldım. Müthiş bilgili ve inanılmaz aktarımları olan çok değerli bir master eğitmendir. 2015 yılı içerisinde Mentor,  Master l ve ll programları için iki kere Amerika Birleşik Devletleri’ne gittim. Joseph Pilates’in ikinci nesil öğrencisi ve mensubu olduğum BASI pilates ekolünün kurucusu sevgili Rael’ le; Rael Isacowitz’in öğrencisi olma şansını yakaladım. Benim için inanılmaz bir deneyimdi.

Sizce mat pilates mi yoksa aletli pilates mi daha etkili?

Her ikisi içinde iş pilates yapmak isteyenlere düşüyor, özellikle belirtmem gereken tek şey düzenli ve programlı şekilde devam etmek size sonucu garantileyecektir. Birinin diğerinden daha iyi olduğunu söyleyemem çünkü birbirlerini tamamlıyorlar.

Pilatese doğru başlangıç ne olmalı?

Mat pilates tam anlamıyla tacın en değerli mücevheri; çok değerli ve çok önemli çünkü her şeyin temeli. Pilatesin belirli hareket prensipleri var. Ayrıca nefes, kontrol, kas kullanımı sıralaması ve güçlenmesi ve mental odaklanmayı öğreniyorsunuz. Bu prensipler gözetilmeden yapılan egzersiz pilates olmaz. O başka bir şey olur.

Mat pilates çok önemli o zaman… 

Evet, mat pilates derslerinin çok titizlikle yapılması gerekiyor. Kalça disosiyasyonu, tüm vücut entegrasyon konsepti mat üzerinde öğretilir. Pilates üst vücut repertuarında birçok egzersiz vardı ki doğru kürek kemiği stabilizasyonu gerektirir. Bu daha ilk zamanlardan itibaren öğretilmelidir. Aletli pilatesteki ekipmanlar, mat temel hareketlerinin tamamlayıcısıdır. Pilatese matla başlayanların diğer ekipmanlarla çalışmaya geçtiklerinde daha güçlü bir yaklaşım sağladıklarını ve daha çabuk ilerlediklerini görüyorum.

Sakatlanmalar konusuna gelecek olursak…

Bazı kişiler spor sakatlanmaları yaşıyorlar. Bunların pek çoğunun gizli sakatlıklar olduğunu düşünüyorum. Genelde kişilerin kendilerinin bile önemsemediği küçük rahatsızlık gibi gördükleri şeyleri eğitmenlerine mutlaka aktarmaları gerekiyor. En önemlisi, size bahsetmiş olduğum pelvis ve scapular stabilizasyon çalışmaları yapmadan, bunlar öğretilmeden ağırlık ve dirençlere karşı egzersizlere başlanması sakatlanmalara yol açabilir. Kişilerin bu konuda daha bilinçli olması için elimden geldiğince bilgi aktarmaya çalışıyorum.

Grup aletli pilates dersleri revaçta bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Grup aletli pilates derslerine başlamak isteyenlerin iyi bir altyapıda olması gerektiğini düşünüyorum. Mat pilatesle ben bunu hedefliyorum. Birlikte çalıştığım kişilere öncelikle 10-12 tane mat dersi ile başlıyorum. Sonrasında isterlerse duo veya grup aletli derslerde devam ediyoruz. Özel dersleri kalça, omuz boyun sakatlanmaları gibi çeşitli problemler yaşayan veya grup derslerine uyumda zorlanacak kişilere öneriyorum.

Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Nasıl ki doktorumuzu, çocuğumuzun okulunu ve öğretmenini seçerken, titizlikle hareket ediyorsak, aynı şekilde spor eğitmenimizi tercih ederken de aynı titizlikle davranmalı, alanındaki bilgisini, aldığı eğitimi ve alt yapısını sorgulamalıyız.

Comments

comments

Siz ne dersiniz?