Main Menu

Euromessage’dan Markalar İçin Yılbaşına Özel Kampanya Önerileri

15 ülkede 1.500’den fazla markaya pazarlama alanında destek sağlayan euromessage, yeni yıla sayılı günler kala markaların etkili olabilecekleri e-posta pazarlama kampanyalarına yardımcı olacak 15 ipucunu açıkladı.

Dünyanın ilk dijital pazarlama servis sağlayıcılarından Related Digital Groupbünyesinde faaliyet gösteren euromessage, en çok harcama yapılan yeni yıl döneminde marka ve kurumların satış ve marka bilinirliklerini artırmalarına fayda sağlayacak dijital pazarlama kampanyaları için 15 etkili ipucunu hazırladı.

euromessage’dan yeni yıl döneminde etkili olmanın yolları:

1- Ne Olursa Olsun Kampanya Yapın

Pek çok marka ve kurum yeni yıla sayılı günler kala herhangi bir e-posta kampanyası yapmıyor. Özellikle satışların arttığı bu dönemi göz ardı etmemeliler. Kampanya yapmamak, bu sürece dahil olmamak özellikle perakende markaları için fırsatın kaçırılması demektir. Markaların yeni yıla özel bir kampanya planlaması yapması satış ve fırsatları da beraberinde getirecektir.

2- Erken başlayın

Yılbaşının yaklaşmasıyla insanlar öncelikle araştırma süreciyle başlıyor. Bu nedenle sürece

dahil olmak için markaların kampanyanlarına erken başlaması; satış ve marka değerine

olumlu yansıyacaktır. İyi bir analiz ile müşterileri segmente ederek, kampanya

gönderimleri yapmak her zaman daha iyi sonuçlar doğurur.

3- Geçmiş Yılı Analiz Edin

Analiz ve raporlama, dijital pazarlamanın en etkili çözümlerinden biri. Marka ve kurumlar

geçmiş yıllarda yaptıkları kampanyaları değerlendirmeli. Nelerden bahsedilmiş, neler etkili

olmuş gibi soruların yanıtları bulunmalı ve karşılaştırmalar yapmayı unutmamalılar.

İpucu: Sadece kendi yaptıklarınızı değil, rakiplerinizi de inceleyin. Rakiplerin analiz edilmesi

markaların pazarlama stratejilerinde en doğru yolu gösterecektir.

4- Kişiselleştirin / Segmente Edin

Geçmiş yıl analizleri yapılırken mevcut analizlerin de yapılması gereklidir. Markaların

müşterileri segmente ederek, kampanya gönderimleri yapmaları çok daha etkili sonuçlar

alınmasını sağlar. Sadece kadın/erkek ya da lokasyon odaklı segmentasyonları da

düşünmemek gerekir. Örneğin; markanın abonelerini, geçen yıl kendilerinden ürün satın

alanlar/almayanlar olarak gruplandırıp, bu gruplara özel önerilerde bulunulabilir. Yine

düzenli alışveriş yapan ve yapmayan kişi odaklı da özel kampanya önerileri yapılabilir.

5- Pazarlama Otomasyonu Kullanın

E-posta pazarlama yöntemi sadece kurumların listelerinden var olan kişilere e-posta

gönderimi yapmaktan ibaret değildir. E-posta pazarlamayı, otomasyon ve auto-pilot

kullanmadan değerlendirmemelisiniz. Segmente ederek yapılan e-postaların daha verimli ve

kullanıcının potansiyel davranışlarına göre otomatik gönderimini sağlamak için pazarlama

otomasyonundan yararlanabilirsiniz.

İpucu: Pazarlama otomasyonu yardımıyla e-postayı aynı zamanda sms ve push notification

kanallarıyla da destekleyebilirsiniz. Mesela, gönderdiğiniz e-postayı açmayan kullanıcılara

yönelik pazarlama otomasyonu yardımıyla sms ya da push notification gönderebilirsiniz.

6- Genel Pazarlama İletişiminizi E-posta Pazarlamaya Uyarlayın

E-posta aynı zamanda iletişim çalışmalarının en önemli bütünleyici parçalarından biridir.

Markaların genel iletişim planlarının e-postaya uyarlanması ve e-posta pazarlamanın

gücünden faydalanması gerekir. Böylece hem daha fazla kanaldan insanlara ulaşılabilir hem

de e-postanın segmentasyon ve pazarlama otomasyonu gücünden yararlanarak daha iyi

optimize edip, mesajların doğru kişilere ulaşılabilmesi sağlanır.

7- Başlıktan İtibaren İçerik “Yeni Yıl” Odaklı Olsun

E-postaların başlıktan itibaren, her türlü içeriği yeni yıl odaklı olmalı. Yeni yıl e-posta

gönderimi dönemini fırsat görüp, nasıl olsa gönderim yapıyoruz diyerek; her türlü mesaja

yeni yıl e-postasının içerisine eklemek doğru bir yöntem değil. Her içeriği yılbaşı e-postasına

eklemek mesaj kargaşası oluşturur ve e-posta gönderim amacından sapar. İçeriklerin de

genel bir planı ve gönderilen mesajların aynı zamanda hediye önerileri gibi yönlendirici

nitelikte olması gerekir.

8- Yaratıcı Olmaya Çalışın

Yeni yılda yapılan iletişimler yaratıcılıkla süslenmelidir. İçeriklerin sadece kampanya ve

indirim göndermekle sınırlandırılmamalı. Aynı zamanda yaratıcı içerikler ve kampanyaları da

e-postayla bütünleşmek gereklidir. Yaratıcılığın yanında yeni yılla ilgili katma değerli içerikler

sunmak da faydalı olacaktır.

Öneri: E-postanızda yeni yılda okunması gereken kitaplar, sağlıklı ve düzenli yaşam, izlenmesi

gereken filmler, görülmesi gereken yerler gibi önerilerde de bulunabilirsiniz.

9- Yeni Yıl Konseptli Ürünler Sunun

Yeni yıl genel olarak insanlar tarafından çok önemsenen bir dönem. Bu dönemin genel

konseptine uygun yaratıcı tasarımlar kadar ürünler de sunmak da bir o kadar önemli.

İnsanların birbirlerine hediye almak isteyebileceği ürünler, sadece yeni yıla özel ürün ya da

paketler üretilmeli. Yılbaşına özel ürünler e-posta yoluyla da müşterilere sunulmalıdır.

Öneri: Birçok kozmetik markaları yeni yıla özel, tüm yıl kullanılabilecek temel makyaj

ürünlerini bir paket haline getirerek müşterilerine sunuyor. Sektörünüz ve ürünleriniz

uygunsa siz de benzer paketler yaratarak yeni yıl konsept ürünlerinizi sunabilirsiniz.

10- İndirim ya da Fırsat Önerin

Yeni yıl alışverişinde markaların tercih edilme sebeplerinden biri de sunulan kampanya ya da

fırsatlar olabilir. Alışverişin arttığı bu dönemde tercih edilme olasılığını arttırmak için e-posta

kampanyaların indirimlerle sunulması önemli. Bunun yanında ücretsiz kargo, alışverişe özel

ücretsiz ek ürünler, alışveriş halinde hediyeler sunmak da etkili alternatifler olabilir.

11- Hediye Kartı İmkanını Eklemeyi Unutmayın

Pek çok insan için yılbaşının en zor kısmı bir başkası için hediye seçmektir. Karşı tarafa

Alınacak hediyeyi bilemeyen ya da ihtiyaçlarını kestiremeyen biri için hediye kartı sunmak da

önemli bir seçenek olabilir. Tabii hediye kartı yeni yıl konseptli olmalı.

Öneri: Hediye kartı özellikle kitap, DVD, kıyafet gibi hediyelerde oldukça işe yarayacaktır.

Örneğin; karşı tarafa kitap almak isteyen ancak hangi kitapları okuduğunu tam olarak

bilemeyen biri için, hediye kartı imkanı çok faydalı bir alternatif olacaktır.

12- Satın Aldırmaya Yönelik Esktra Avantaj/Çekiliş ya da Yarışma/Oyunlaştırma Yapın

Yeni yıl demek, yeni şans ve umut demek. Bu zamanlarda yarışma ya da çekilişe katılmayı

herkes sever. Markalardan belirlenen bir miktar üzerinden alışveriş yapan tüketicilere yönelik

özel çekiliş fırsatları bu dönemde fark yaratacaktır. Yine ekstra avantajlar ve kişiye özel

indirimler de satışlara iyi etki yaratabilir. Ayrıca alışveriş yaptıkça kazandıran oyun tarzında

bir kampanya da kişileri düzenli alışverişe alıştıran etkili bir yöntemdir.

13- Hediye Önerisinin Yanında O Kişiye Özel Öneride Bulunun

Markalar yeni yıl alışverişini çoğunlukla hediye almak olarak görüyor. Oysa ki birçok insan

yeni yılı, “yenilik” olarak görüyor. Geçen yılda her şey yolunda gittiyse kendini ödüllendirmek,

kötü gittiyse bir şeyleri geride bırakmak için yeni şeyler almaya yöneliyor. İnsanların

kendilerini iyi hissetmelerini sağlayacak ürün önerilerinde bulunmayı ihmal etmemelisiniz.

14- Sadece Satış Odaklı Olmak Zorunda Değilsiniz

Markaların yılbaşı dönemlerinde gönderim yapmayı bir iletişim fırsatı olarak görmeleri

gerekiyor. Her şirketin temel amacı satışlarını arttırmaktır olsa da asıl hedef bu

kampanyaların markalara uzun vadede kazandırdığı olmalıdır. Pazarlama uzun soluklu bir

süreçtir. Kurumlar, kampanya içeriklerine marka gücü ve yaratıcı içeriklerini

de ekleyerek farkındalık sağlayabilir.

Bonus: Yeni Yıl E-postası İçin 10 Başlık Önerisi

Yılbaşı e-postalarının da başlıktan itibaren tamamen yeni yıl odaklı olmalı. İşte size yeni yıl e-

postalarınızda kullanabileceğiniz başlık önerileri:

  • Yeni yılda sevdiklerinizi unutmayın! En iyi hediyeler için indirim fırsatları!
  • Yeni yıla özel (yeni ürün) geldi! Tükenmeden alın!
  • Yeni yılda sizin için özel bir önerimiz var.
  • Yeni yıla özel %50 indirim fırsatları.
  • Yeni yıla özel hediye rehberi!
  • Yeni yıl için ücretsiz kargo. Son (x) gün!
  • (x ürün). Sevdikleriniz için yeni yılda mükemmel hediye.
  • Yeni yılda sevdiklerinize (x ürün) hediye alın ve (y TL) indirim kazanın!
  • Yeni yıla özel: (x ürünler) ve daha fazlası
  • Yeni için en iyi (x) hediye!

Comments

comments

Siz ne dersiniz?